woensdag 16 oktober 2013

Mallorca!

Heeey Girls!

In september ben ik op reis geweest!
Gaan trekken in Mallorca, iedereen bekeek ons best wel een beetje raar want Mallorca is niet echt een trekland. Ons eerste plan was dan ook niet om naar Mallorca te gaan, we wouden naar Thailand maar bleek dat 10 dagen daarvoor echt wel te weinig is, vervolgens hadden we onze zinnen gezet op Kroatiƫ maar die vliegtuigtickets waren nogal duur.
Toen plots een aanbieding passeerde 85 euro heen en terug naar Palma De Mallorca, konden we niet laten liggen en we zijn er maar voor gegaan.
Uiteindelijk kan je overal trekken.
Aangezien het openbaar vervoer daar niet aanwezig is en de taxi's enorm duur, hebben we alles al liftend gedaan, wat een avontuur!
We gingen van Palma, de hoofdstad van het eiland, naar Lluc waar we overnachten in een klooster als tussenstop bezochten we Soller. Vervolgens gingen we door naar Pollenca en Port De Pollenca. We trokken door naar de volgende havenstad Port d'Alcudia en ook Alcudia zelf hebben we bezocht. En onze trekreis eindigde terug in Palma met nog een tussenstop in Inca.

Dit was MIJN eerste trekreis maar zeker niet mijn laatste.

Onze eerste avond was direct ook de meest memorabele avond.
We leerden BV en sterren-kok, Stephane Buyens kennen die ons meenam naar een discotheek,
BCM Dance Planet.
En daar, in de VIP, bleek nog eens dat Steve Aoki draaide, mijn lievelingsDJ!

Kiko!
Zo verschrikkelijk dat ze dat niet in Belgiƫ hebben!
Goede make-up voor een lage prijs.
Ik ging voor 5 nagellakjes, een handcreme, een soort labello-gloss-achtige lippenstift (deze is trouwens echt zalig!), een concealer en een top-coat mascara.

De Kathedraal in Palma.

Mijn reisgenootje Louisa.

Marktjes bezoeken vind ik echt de max.
De vis is wel maar vies ;)

In Pollenca wouden we goedkoop overnachten, bleek dat net buiten de stad een klooster was waar je goedkoop kon slapen.
Puig de Maria, zo noemde onze nachtmerrie die een klim van een uur met een loodzware rugzak voorstelde.
Voordeel: het goedkoop overnachten was een feit en PRACHTIGE uitzichten!

Toen we in Port de Pollenca verbleven zijn we ook 1 dagje naar het strand geweest, een baaike in Cala Sant Vincenc met een helderblauwe zee.
Outfit: kleedje, Mango - Topje, Zara - Zonnenbril, H&M

Kaap Formentor: het meest noordelijke punt van het eiland met de mooiste uitzichten.
Outfit: Topje, Abercrombie & Fitch - Short, Roxy jeans - Tasje, Natan - Centuur, Accento - Uurwerk, Action - Zonnenbril, H1M

Ja weeral oorbellen gekocht in een lokaal winkeltje.
3x7 euro en 1x6 euro, dan kan ik ze echt niet laten liggen.

Mallorca barst van de idyllische stadjes.
Autovrije straatjes, bloemen, adembenemende gevels, een echt vakantie-gevoel krijg je daar.

Love,

Marge

1. Die oorbellen zijn echt supermooi he! Gij oorbellen addict :D En die berg ziet er gigantisch uit, kan geloven dat het de tocht des doods is :p